Wdrożenie RODO
Na kompleksowe wdrożenie RODO w Państwa firmie składa się przeprowadzenie audytu, analizy ryzyka, dostosowanie procesów biznesowych, dokumentacji i środowiska teleinformatycznego, a także szkolenia dla pracowników.
Wdrożenie obejmuje:
- warsztaty dla zespołu wdrożeniowego w Państwa firmie
- audyt otwarcia
- analiza ryzykaprzetwarzania danych osobowych
- mapowanie procesów biznesowych
- przygotowanie wytycznych dla dostawców i administratorów narzędzi teleinformatycznych
- dostosowanie dokumentacji (polityk, procedur, klauzul i umów)
- szkolenie pracowników i współpracowników
- audyt zamknięcia.
Korzyści z wyboru kompleksowego wdrożenia RODO w organizacji:
- spójny system ochrony danych osobowych, zapewniający zgodność przetwarzania danych w Państwa firmie z przepisami RODO
- przewaga biznesowa
- opłacalność finansowa
Najważniejsze obszary przy wdrażaniu RODO:
- analiza ryzyka wraz z opracowanym planem postępowania z ryzykiem
- ocena skutków dla ochrony danych (analiza czy firma musi wykonać ocenę i jej wykonanie)
- dostosowanie środków technicznych i stworzenie procedury (m. in. szyfrowanie, pseudonimizacja)
- rejestr czynności przetwarzania (analiza czy firma musi wykonać rejestr i opracowanie jego szablonu)
- dostosowanie środków organizacyjnych i stworzenie procedur (m. in. czystego biurka, czystego ekranu)
- inspektor ochrony danych (analiza czy firma potrzebuje IOD, określenie jego kwalifikacji i możliwość przejęcia funkcji IOD w firmie)
- stworzenie dokumentacji ochrony danych osobowych (zapoznanie z dotychczasową dokumentacją, dostosowanie lub stworzenie nowej dokumentacji zgodnej z ochroną danych osobowych – m. in. klauzul, umów, zgód, polityki bezpieczeństwa)
- wdrożenie mechanizmu ochrony domyślnej i w fazie projektowania
- zgłaszanie naruszeń (stworzenie procedury w razie wystąpienia incydentu ochrony danych osobowych)
- dostosowanie nowego obowiązku informacyjnego